A közösségi közlekedésben (BKK Zrt., MÁV Start Zrt., Volán Zrt.) 2017 során lépcsőzetesen bevezetésre kerül az új elektronikus jegyrendszer. Ezt követően a tömegközlekedési eszközök és az utazási kedvezmények csak közlekedési kártyával lesznek igénybe vehetők.

Az úgynevezett NEK (Nemzeti Egységes Kártyarendszer) keretében kiadásra kerülő közlekedési kártya igényléséhez szükség van egy előzetes regisztrációra, amely NEK regisztrációt az állampolgárok az okmányirodákban és a kormányablakokban már most megtehetik.

 

A tervek szerint:

  • Aki rendelkezik 2016. január 1. után kiadott elektronikus tároló elemet tartalmazó személyazonosító igazolvánnyal, az NEK-regisztráció nélkül is igénybe veheti majd az egyes közösségi szolgáltatók által nyújtott (teljes árú) elektronikus díjtermékeket.
  • Amennyiben az ügyfél a közösségi közlekedésben államilag nyújtott kedvezményt (pl. 90 %-os jegykedvezmény) is igénybe kíván venni, ebben az esetben NEK-regisztrációval is rendelkeznie kell, függetlenül attól, hogy 2016. január 1. után kiadott elektronikus tároló elemet tartalmazó személyazonosító igazolványa is van.

Az előzőek értelmében a megjelenő ügyfeleinknek javasolni fogjuk, hogy amennyiben az aktuális okmányigénylésük miatt (személyazonosító igazolvány, -vezetői engedély, útlevél) személyesen felkeresik a kormányablakunkat, szükség esetén már most kérjék az ügyintézőktől a NEK regisztrációt is. Ezzel az ügyintézés ideje 2-3 perccel növekszik meg.

Az okmányokhoz készülő hivatalos fénykép és aláírás a NEK regisztrációhoz is felhasználható, ezzel az ügyfelek elkerülhetik az újbóli sorban állást, időpontfoglalást, és személyes megjelenést az ügyfélszolgálatokon.

További hasznos információk megtalálhatók a www.kormanyablak.hu vagy a  www.nek.hu honlapokon.

Békés megyében - azon belül a Sarkadi Járási Hivatalnál foglalkoztatottak esetében -  is életbe lépett az állami tisztviselőkre vonatkozó új illetményrendszer.

Az állami tisztviselőkről szóló 2016. évi LII. törvény hatálybalépésével a Békés Megyei Kormányhivatal sarkadi járási hivatali dolgozói számára 49 főt illetve a tartósan távollévők helyén foglalkoztatottakat érintően, 2016. július 1-től átlagos mintegy 35%-os béremelésre került sor.

A közszféra ezen területén 8 éve nem volt változás, így mindenképpen indokolt volt az ilyen irányú „bérfejlesztés”. Az emelés mértéke nem volt egységes, amit számokkal is alá lehet támasztani. Hivatalunk esetében a legnagyobb mértékű emelés 82%-os, míg a legalacsonyabb 20%-os volt. A legnagyobb összeg amellyel emelkedett egy adott dolgozó illetménye bruttó 128 000.-Ft volt, míg a legkisebb bruttó 46 000.-Ft.

Nagyobb arányú illetményemelésbe részesültek az új szabályozás következtében a középfokú végzettséggel rendelkező ügyintézők, míg az átlagosnál kisebb mértékűben a vezető munkakört betöltő kormánytisztviselők.

Az állami tisztviselőkről szóló jogszabály értelmében az állami tisztviselők illetménye nem alapilletményből, valamint kiegészítésekből és pótlékokból áll, hanem az előmenetelhez kapcsolódóan sávosan állapítják meg.

Mindenképpen az állapítható meg, hogy az újonnan kialakított illetményekben az eddigi jellemzőkön túl – végzettség, életkor – jobban érvényesíthető az ellátott feladathoz kapcsolódó munkateher, felelősségi viszony. Mindezt természetesen az időszerű teljesítményértékelés is megalapozza. Az informális, többségi dolgozói visszajelzések is ezt támasztják alá.

A béremeléssel együtt a járási hivatalban dolgozók feladata, felelőssége is változott. Az állami tisztviselőknek 2017. július 1. után vagy már a belépéskor rendelkeznie kell a közigazgatási tanulmányok szakirányú továbbképzés nyújtotta végzettséggel, amelyet a Nemzeti Közszolgálati Egyetem szervez, vagy két éven belül kell megszereznie a képesítést. A kormány fontos célkitűzései - mint amilyen a közigazgatás megreformálása, vagy az egyablakos ügyintézés kialakítása - mellett ezzel a döntéssel a közszolgálati életpálya modal is bevezetésre kerül.

Elkezdődött az újabb állami rezsicsökkentés előkészítése, amelynek első elemeként a kormányzat kikéri a polgárok és a gazdasági szereplők véleményét a kérdésben. Az érdeklődők három témakörben; a bürokratikus, az állampolgári és vállalkozói terhek csökkentéséről fejthetik ki álláspontjukat. Az ehhez szükséges kérdőívek 2016. 07. 11. óta megtalálhatók a Sarkadi Járási Hivatal ügyfélszolgálatain, valamint a települési ügysegédeknél, illetve a kormány internetes felületén is elérhetők. Sarkadon mindez a Szent István tér 7. illetve 24/2. szám és Veress Sándor u. 4. szám alatti ingatlanokban található meg. A dokumentumokat augusztus 19-ig tölthetik ki.

Az állami rezsicsökkentés legfőbb célja, hogy enyhítsék az állampolgárok és a vállalkozások széles körét terhelő fizetési kötelezettségeket és egyszerűsítsék, illetve ezzel párhuzamosan hatékonyabbá tegyék a közigazgatási eljárásokat.

A már említett papíralapú, illetve elektronikus kérdőíven a polgárok és a vállalkozások szavazhatnak arról, hogy mely eljárások egyszerűsítését, illetve mely eljárási díjak megszüntetését, valamint csökkentését javasolják.

Az állami rezsicsökkentés megvalósításának alapját korábban is a lakossági konzultáció, a polgárokkal való egyeztetés képezte.

2015-ben az állampolgárok hazánkban közel 400 ezer, ebből Békés megyében 19 ezer kérdőívet töltöttek ki. A Sarkadi járásban közel 2000 fő vett részt a konzultáción. Az állami rezsicsökkentés megvalósítására irányuló jogszabály-módosítás eredményeként több mint 20 hatósági eljárás díját szüntették meg, amely az állampolgárok és vállalkozások számára 10 milliárd forint megtakarítást eredményez 2016-ban.

Az idei első félévben közel már másfél millió okmányt, például személyi igazolványt, diákigazolványt vettek át díjmentesen, illetve kedvezményesen, mely közel 3,5 milliárd forint megtakarítást jelentett az állampolgároknak.

Az egyéb díjmentessé tett eljárásokban, több mint 500 ezer ügy indult, melyekben több mint 3 milliárd forint megfizetése alól mentesültek az ügyfelek. Ennek része a már díjmentes felsőoktatási felvételi eljárás, amely önmagában 1 milliárd forint megtakarítást eredményezett a diákok számára.

A kormány tovább folytatja az állami rezsicsökkentést, ezért is indította el újra a konzultációt a kérdésről. Az elektronikus kérdőívek elérhetők a http://allamirezsicsokkentes.kormanyhivatal.hu/ oldalon.

ÁLLAMI REZSICSÖKKENTÉS

Egyszerűbb lehet például:

– rehabilitációs ügyek,

– nyugdíjbiztosítási eljárás,

– ingatlan-nyilvántartási eljárás,

– adóigazgatás.

Ahol eltűnhetnek, csökkenhetnek a díjak például

vállalkozásoknál:

– cégeljárás,

– környezetvédelmi, természetvédelmi és vízügyi hatósági eljárások,

– egyéni vállalkozói igazolvány kiállítása,

– kereskedelmi tevékenység bejelentése, adatváltozás

magánszemélyeknél:

– ingatlan-nyilvántartási eljárások,

– gépjárművek üzemeltetésével kapcsolatos eljárások,

– anyakönyvi kivonat kiállítása,

– CSOK-igényléséhez szükséges hatósági bizonyítvány.

A konzultáción való részvételével, a kérdőívek kitöltésével az egyébként is érintett polgárok segítséget nyújthatnak az ezirányú döntések meghozatalában, melynek célja a fenti felsorolásból egyértelműen tetten érhető. A mottó most mindent kifejezhet: „segítsen, hogy segíthessünk”!

                                                                                    Békés Megyei Kormányhivatal

                                                                                         Sarkadi Járási Hivatal

3. oldal / 3

Kapcsolat

Körösnagyharsány Község Önkormányzata

Közadatkereső

Ügyfélfogadási idő

hétfő
08:00 - 12:00
kedd
08:00 - 16:00
szerda
08:00 - 12:00
csütörtök
08:00 - 12:00
péntek
08:00 - 12:00
szombat
N I N C S
vasárnap
N I N C S